پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181819
اعدام محمد مرسي تأييد شد
تاریخ انتشار : 1394/03/26 16:41:54
نمایش : 1537
حکم اعدام محمد مرسي رئيس جمهور سابق مصر، در ارتباط با پرونده "حمله به زندانها" تأييد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين حکم ظهر امروز از سوي دادگاه امور جنايي قاهره صادر شد.

5 تن از سران ارشد گروه اخوان المسلمين از جمله "محمد بديع" مرشد اخوان المسلمين، "سعد الکتاتني" رئيس پارلمان مصر در دوران مرسي و "عصام العريان" از رهبران اخوان المسلمين، در ارتباط با همين پرونده (حمله به زندانها) به اعدام محکوم شدند.

حکم اوليه اعدام مرسي در ارتباط با پرونده حمله به زندانها (در سال 2011) حدود يک ماه قبل صادر شده بود؛ ولي اين حکم نياز به تائيد مفتي اعظم مصر داشت که او آن را تائيد کرده است.

البته اين راي کماکان قابل تجديدنظر خواهي است.

نام يوسف قرضاوي شيخ جنجالي مصري مقيم قطر هم در ميان محکومان به چشم مي خورد که غيابا به اعدام محکوم شد.

امروز همچنين دادگاه قاهره حکم حبس ابد تعدادي از سران اخوان المسلمين از جمله "محمد مرسي" به اتهام جاسوسي را تاييد کرد.

مرسي در اين پرونده به افشاي اسرار کشور، توطئه با همکاري حماس براي ايجاد بي ثباتي در مصر و فرار از زندان در جريان انتفاضه 2011 مردمي در اعتراض به حکومت "حسني مبارک" رييس جمهوري اسبق، متهم است.

در جلسه امروز حکم نهايي 16 تن از رهبران اخوان‌المسلمين در پرونده جاسوسي و 106 تن از آنان درباره حمله به زندان‌هاي اين کشور که به شکل بدوي به اعدام محکوم شده بودند، صادر شد.

محمد بديع رهبر اخوان المسلمين، محمد سعد الکتاتني، عصام العريان، سعد الحسيني، عصام الحداد، ايمن علي ، صفوت حجازي و تعدادي ديگر از سران گروه اخوان المسلمين به حبس ابد و محمد رفاعه الطهطاوي و اسعد الشيخه به هفت سال زندان محکوم شده اند.

محمود عزت ، صلاح عبدالمقصود و يازده متهم ديگر هم به صورت غيابي محاکمه و به اعدام محکوم شده اند.

مرسي پيش از اين هم به خاطر اتهام هاي مربوط به قتل تظاهركنندگان در پرونده موسوم به "كاخ الاتحاديه" به 20 سال زندان محكوم شده بود.

مرسي و 12 نفر از سران و اعضاي "اخوان المسلمين" در نخستين جلسات دادگاه به اتهام ارتکاب خشونت، آدم ربايي و شکنجه در جريان تظاهرات سال 2012 در برابر رياست جمهوري به بيست سال زندان محکوم ولي از اتهام قتل عمد که حکم آن به اعدام مي رسد، تبرئه شدند.

محمد مرسي، نخستين رئيس جمهوري منتخب مصر در ژوئيه سال 2013 و يک سال پس از آغاز دوره رياست جمهوري توسط فرماندهان ارشد نظامي اين کشور برکنار شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html